Študent = lacná pracovná sila
Študent = lacná pracovná sila
Párty, festivaly, cestovanie, nové zážitky... všetko niečo stojí. Peniaze sú prvý dôvod, prečo si študenti popri škole hľadajú brigádu.
Ale ako to je s prácou študentov počas ich štúdia vo vzdelávacej inštitúcii pod vedením Podliaka a Fúrie?
Učitelia sú denne v kontakte so študentmi. Niektorí preto, aby ich vzdelávali a niektorí aby ich aj využívali. Prisluhovači a pätolízači Podliaka a Fúrie v tejto vzdelávacej inštitúcii môžu všetko. Robia to hlavne vo svoj prospech a bez hanby.
Už u študentov prvého ročníka si robia akési svoje vlastné prieskumy. Zisťujú, ktorých študentov je možné ľahko zmanipulovať, ktorí sú manuálne zruční, aké je zázemie študentov... Občas s nimi zažartujú, vybraným študentom (často s nedostatočným prospechom) prilepšia umelo známky... a to s jediným cieľom získať ich na svoju stranu. Nenápadne a sofistikovaným spôsobom ťahajú od študentov informácie o správaní, vyučovaní a konaní kolegov-učiteľov na hodinách (aby mohli donášať Podliakovi a Fúrii)... Ak to zafunguje a po čase sa im študent sám napr. posťažuje na iného učiteľa, v čom ho samozrejme prisluhovači Podliaka a Fúrie podporia, vedia, že už študenta získali na svoju stranu a ich prieskumy zamerané na "výber" študentov nie len na brigádu sú na konci. U študentov vo vyššom ročníku idú na istotu, čo sa týka brigády, oslovia hlavne fyzicky a manuálne zdatnejších študentov.
Tupec využíva študentov ako lacnú pracovnú silu na práce pri dome. Aby bol nenápadný, často zorganizuje napr. počas športového - branného dňa pre svoju triedu opekačky, varenie guláša... vo svojej záhrade. Pričom študenti pomôžu aj napr. s rozobratím kôlne, kosením... a popritom pri pivku vytiahne od študentov aj skreslené informácie z hodín na konkrétnych učiteľov a bez toho, aby si ich overil, ich donáša Podliakovi a Fúrii.
Aj rúbanie dreva je tajná misia. Tupec osloví dvoch vybraných študentov, ktorí z vďaky, že sa môžu uliať z vyučovania mu dva dni dopoludnia, počas vyučovania, rúbu drevo na dvore. Ďalšie tri dni v týždni si študenti užívajú dohodnuté voľno a hlavne Tupcom ospravedlnenú neúčasť na vyučovaní.
Aj problémy so strechou sa dajú jednoducho ale hlavne lacno vyriešiť. Tupec presne vie, ktorý študent s otcom chodí robiť strechy. Týždeň ospravedlnenej absencie študenta a problémy so strechou má Tupec vyriešené.
Najväčším pätolízačom a zároveň aj riťolezcom je Pakolízer. Aj ten využíva študentov na práce napr. vo svojej novostavbe domu, pri stavbe oplotenia, kosení... Aj pri jeho minimálne dvoch príjmoch sa zíde lacná študentská pracovná sila. A ešte sa pred študentmi tvári ako "zelený hrdina". Odmenou študentom za prácu u Pakolízera je napr. to, že vedia znenie otázok na komisionálne skúšky vopred. Písomky Pakolízer hodnotí uňho pracujúcim študentom a študentom donášajúcim informácie na iných učiteľov len výbornými známkami. Je to hodnotenie nie podľa vedomostí, ale podľa priezviska študenta.
Nenažranec pravidelne vozí 1 - 2 oslovených študentov na svoju chalupu, kde mu pília, rúbu a skladajú drevo. O tom, že je to človek bez morálky a bez charakteru hovorí aj to, že študentov nechá rúbať drevo aj cez poludnie počas najväčších horúčav. Keď dostanú úpal a už nevládzu tak ich s bolesťami hlavy, so zvýšenou teplotou a kŕčami naloží do auta a vyhodí pred panelákom akoby sa nič nestalo. Aj Nenažranec pri svojich minimálne dvoch príjmoch využíva takto študentov ako lacnú pracovnú silu aj na iné práce na chalupe napr. kosenie, práce okolo bazénu...
Nenažranec zvykne pravidelne posielať študentov počas vyučovacej hodiny aj do obchodu na nákup napr. obľúbených pagáčov... Alebo študenta si zavolá pred začiatkom vyučovacej hodiny bez vedomia vyučujúceho, s ktorým má mať študent hodinu a pošle ho napr. zaniesť obrovský balík na poštu. Pre Nenažranca je to dôležitejšie než vzdelanie študentov.
Nenažranec prísne zakázal študentom hovoriť o tom, kde boli a čo robili počas vyučovania. Rodičia väčšinou ani nevedia, že ich deti neboli počas vyučovania v škole. Niektorí študenti chodia k Nenažrancovi pracovať nasilu, boja sa mu povedať nie. Strach a obavy, že sa im Nenažranec pomsti v podobe zlých známok, prepadnutia z predmetov, alebo že budú terčom výsmechu pred spolužiakmi, sú však silnejšie.
Odmenou študentom za ich prácu je ulievanie sa z vyučovania a umelé zlepšenie známok (inak by mali vo väčšine prípadov u Nenažranca nedostatočný prospech z predmetu). Študenta, ktorý brigáduje u Nenažranca a donáša mu informácie na vyučujúcich, Nenažranec už nenechá prepadnúť na konci školského roka.
Nenažranec využíva aj študentky hlavne na administratívne činnosti ako sú práce vo Worde, tabuľky v Exceli, príprava prezentácii a vypisovanie triedneho výkazu... a to počas vyučovacích hodín. Dôvodov je viac, jednak sa mu nechce a v podstate ani nevie poriadne pracovať s počítačom. V jeho veku učiť sa nové veci už nezvláda a ani nie je schopný.
Takýchto učiteľov Podliak a Fúria potrebujú a podporujú. Stačí byť lojálny voči vedeniu, prípadne využívať svoje kontakty na zakrývanie aktivít Podliaka a Fúrie.
Ako to môže takto fungovať? Za triednym učiteľom príde niekto z vedenia vzdelávacej inštitúcie, a vypýta študenta z vyučovania za účelom napr. pomoci s prácou v archíve, v sklade, v dielni... s tým, aby mu hodiny triedny učiteľ ospravedlnil. V skutočnosti však študent ide pracovať domov k niektorému z pätolízačov vedenia vzdelávacej inštitúcie. Ak je triednym učiteľom študenta ďalší z pätolízačov, tak nehrozí žiadny problém, berie študenta na brigádu kedykoľvek.
Takáto práca študentov počas vyučovania má svoje výhody, otázne je však pre koho (?!) Študenti sú stále využívaní ako lacná pracovná sila. Nikomu nevadí, že študentom uniká učivo, ktoré v tom čase preberajú. Na čo by sa učili, veď stačí "brigádovať" počas vyučovania. Za "brigádu" majú isté dobré známky.