Chamtivci na Podpoľaní

13.01.2023

Vo vzdelávacej inštitúcii na Podpoľaní, pod vedením Podliaka a Fúrie, je učiteľské povolanie veľmi populárne hlavne pre už zabezpečených výsluhových dôchodcov. Nejde však o ich nadšenie a potrebu vzdelávať mladých ľudí. Odbornosť nie je dôležitá, veď papier veľa znesie. Hlavným dôvodom sú financie a teda možnosť prilepšenia si k výsluhovému dôchodku o učiteľský plat, o finančné odmeny za lojalitu voči Podliakovi a Fúrii, o príjmy z rôznych kšeftov a projektov a v neposlednom rade aj možnosť získať výhodnú učiteľskú pôžičku.

Podliakovi nezáleží na vzdelaní študentov. V prvom rade ide o vlastný finančný zisk a možnosť vyžmýkať zo školstva čo najviac vo svoj prospech. Obklopuje sa rovnako zmýšľajúcimi ľuďmi. Títo "odborníci" bažiaci po ďalších ziskoch a výhodách odsúvajú svoje poslanie - vzdelávanie študentov na posledné miesto. Sú prepojení cez spoločné podvody, prospechy. Toto ich spája a utužuje v ďalšej takejto činnosti.

Pakolízer je najchamtivejší pätolízač a riťolezec Podliaka a Fúrie. Po odpracovaní určitého počtu rokov              v predchádzajúcom zamestnaní a tak zabezpečení si pravidelného štvorciferného mesačného príjmu od štátu, prešiel rovno zo svojej zelenej kancelárie do školstva.

Podliak ho prijal do pracovného pomeru neštandardne, na začiatku druhého polroka školského roka. Pakolízer pri prijatí do vzdelávacej inštitúcie nemal žiadnu pedagogickú prax, ani potrebnú odbornosť. Keďže išlo           o Podliakovho dobrého známeho (dnes už majú utužený vzťah ako otec a syn), pedagogická prax a odbornosť neboli a ani nie sú dôležite ani potrebné. Keby to bolo potrebné, tak mu Podliak a Fúria vystavia potrebné potvrdenie, zdokladujú a uznajú akúkoľvek prax a umelo mu zabezpečia požadovanú odbornosť.

Svet okolo Podliaka sa točí len podľa známostí. Miesto učiteľa zabezpečil Pakolízerovi tak, že 31. januára, deň pred nástupom Pakolízera do vzdelávacej inštitúcie, Podliak ukončil pracovný pomer s učiteľkou vyštudovanou v potrebnom odbore. Sila známostí a prospechu je väčšia ako morálne hodnoty. Prepustená učiteľka bola niekoľkonásobnou matkou a živiteľkou rodiny.

Podliak má s Pakolízerom skutočne vrúcny osobný aj obchodný vzťah. Aby sa Podliak zavďačil Pakolízerovi za isté služby a zabezpečil mu ešte vyšší príjem v podobe nadčasových hodín a príplatkov, tak po pár mesiacoch od nástupu Pakolízera, Podliak ukončil pracovný pomer, z dôvodu racionalizácie práce (nadbytočnosti),             s ďalšou učiteľkou odborníčkou v potrebnom odbore, s takmer 20 ročnou pedagogickou praxou v tejto vzdelávacej inštitúcii.

Aj takéto konanie Podliaka ako je uprednostnenie a zamestnávanie kamarátov bez potrebnej praxe, neodborníkov a na druhej strane ukončenie pracovných pomerov s odborníčkami s niekoľkoročnou pedagogickou praxou svedčí o tom, ako Podliakovi "záleží" na odbornom vzdelávaní študentov.

Nenásytnému Pakolízerovi nestačí pravidelný štvorciferný príjem od štátu navýšený o učiteľský plat,                 o pravidelné finančné odmeny za lojalitu voči Podliakovi a Fúrii a ďalšie kšefty a ani nadštandardný príjem jeho družky z vedúcej pozície v neďalekej vzdelávacej inštitúcii. Napriek všetkým týmto príjmom chamtivý Pakolízer musí využiť všetky možnosti ako sa dostať k peniazom, dokonca oklamať systém a požiadať o učiteľskú pôžičku.

Učiteľskú pôžičku vypláca pedagogickým zamestnancom Inštitút na podporu vzdelávania. O pôžičku je možné požiadať v troch termínoch počas kalendárneho roka a splniť určité podmienky. Ak je celková požadovaná výška pôžičiek v danom roku vyššia ako objem prostriedkov určených na pôžičky, aplikujú sa kritéria na uprednostnenie žiadateľa. Výhodou pôžičky pre pedagógov je okrem iného aj nízky iba 3% úrok, bezplatné vedenie účtu a možnosť odpisu pôžičky po 5 rokoch vykonávania pedagogickej činnosti.

Chamtivý Pakolízer požiadal o pôžičku v poslednom možnom termíne, kedy už bol objem prostriedkov určených na pôžičky takmer vyčerpaný. Pakolízer veľmi dobre vie, že pôžičky nad desaťtisíc eur sú už účelovo viazané.

Pre uplatnenie kritérií na uprednostnenie žiadateľa v prípade, že Inštitút nemá dostatok prostriedkov na poskytnutie pôžičiek všetkým žiadateľom, je potrebné okrem povinných príloh doložiť aj prílohy preukazujúce splnenie kritérií na uprednostnenie a to napr. doklad preukazujúci, že žiadateľ je osamelý zamestnanec, ktorý sa stará o nezaopatrené dieťa alebo inú osobu, ktorá je na neho odkázaná výživou.

Za osamelého zamestnanca sa považuje zamestnanec, ktorý dlhodobo žije sám a zároveň je vdovec alebo rozvedený. Na účely osamelosti sa sleduje tak partnerská osamelosť ako aj ekonomická osamelosť. Za ekonomicky osamelého zamestnanca sa nepovažuje zamestnanec, ktorý žije v domácnosti s inou fyzickou osobou a spoločne uhrádza náklady spojené s chodom domácnosti.

Splnenie týchto kritérií žiadateľ o pôžičku preukazuje čestným vyhlásením o tom, že je osamelý zamestnanec a sám sa stará o nezaopatrené dieťa alebo inú osobu, ktorá je na neho odkázaná výživou.

Žiadateľ o učiteľskú pôžičku vyplnenú žiadosť s povinnými prílohami a prílohami preukazujúcimi splnenie kritérií na uprednostnenie dáva potvrdiť zamestnávateľovi.

              Pakolízer sa zrejme cíti partnersky aj ekonomicky osamelý aj napriek tomu, že žije so svojou družkou  v spoločnej domácnosti a nestará sa o nezaopatrené dieťa. Nie je však pre neho žiaden problém napísať čestné vyhlásenie o tom, že je osamelý zamestnanec a stará sa o nezaopatrené dieťa. Aj v tomto prípade platí, že papier veľa znesie.

Ako veľmi je čestný takýto človek? Ako môže takýto človek pracovať v školstve? Akým vzorom je pre študentov? Chamtivosť Pakolízera je tak obrovská, že nemá žiadne svedomie a morálne zábrany. Pre svoj prospech Pakolízer nemá hanbu klamať a takto pripraviť iných pedagogických zamestnancov, ktorí skutočne finančnú pomoc potrebujú, o možnosť získať túto pôžičku. V danom termíne takmer 40% žiadateľov pôžičku nezískalo z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov.

Pakolízer si vďaka takémuto podvodu doprial päťciferný bezúčelový vianočný finančný darček.

Bez podpory a potvrdenia od Podliaka ako šéfa vzdelávacej inštitúcie by sa mu to nepodarilo. Morálna úroveň obidvoch podčiarkuje už aj tak nízky morálny kredit celej vzdelávacej inštitúcie.

Obdobným spôsobom postupoval aj ďalší zamestnanec bez charakteru a chrbtovej kosti z tejto vzdelávacej inštitúcie. Prašivec žiadosť o pôžičku dokonca predložil v jednom termíne duplicitne.

Naše školstvo potrebuje čestných, kvalifikovaných a ambicióznych učiteľov. Podliakovi sa takíto učitelia však nehodia, obklopuje sa radšej známymi s rovnako nízkymi hodnotami ako má on sám.